برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

برنامه های  شستشو در ماشین لباسشویی

 در ماشین های لباسشویی با توجه به نوع لباس ها و مدل های مختلف شستشو، برنامه های تنظیم شده است که با رعایت اصول بهداشتی همراهاست.این برنامه ها علاوه بر شستشوی مطلوب به عمر مفید لباس ها بهبود زیادی می بخشد.در این زمینه شرکت قم سرویس به بررسی مهم ترین این برنامه می پردازد.

 شستشوی مخصوص لباس های تیره و سیاه در ماشین لباسشویی(Dark Wash)

در شستشوی لباس های تیره به نحوی است که لباس ها به تغییر رنگ دچار نشوند.چرا که تغییر رنگ در لباس های تیره به گونه ای است که لباس ها به کدری میزنند.البته در لباس های تیره شوره به وجود می آید که با این برنامه ی شستشو با آب زیادی شستشو انجام میشود که شوره هایی که در بافت لباس بوجود آمده یا بر اثر مواد شوینده بوجود آمده است کامل از بین میروند.این مرحله ی شستشو به آرامی صورت می گیرد که روال شستشوی تمیز و بدون چروک به این صورت است.

شستشو با دقت بالا در لباسشویی(intensive)

در برخی موارد شستشو ها به گونه ای انجام میشود که یکسری لکه ها در آن باقی می ماند.در این حالت شستشو ابتدا لباس ها با آب خیسانده می شوند و بعد آب کشی صورت می گیرد.در این صورت لباس ها بدون کوچکترین کثیفی شستشه می شوند و حتی چروکی هم به کمترین مقدار ممکن می رسد.این برنامه شستشو بصورت معمول هم مورد استفاده قرار میگیرد و شستشو بدون نقص صورت می گیرد.

شستشوی لباس های ورزشی در لباسشویی(Sports Wear)

لباس ها الیاف مختلف و حساسی دارند مخصوصا لباس های ورزشی.لباس های ورزشی بدلیل ساخته شدن از الیاف مصنوعی سریعتر بو می گیرند.لباس ها در تن ورزشکاران بدلیل اینکه مدت زمان بیشتری در بدن قرار دارد و گرما هم دارند شدیدا از عرق خیس می شوند.این مدل برنامه ی شستشو بگونه ای طراحی شده که لباس هایی با الیاف مصنوعی با دمای مناسب  آب کافی خیسانده می شوند.لباس های اگر در دمای مناسبی نباشند رفته رفته از بین می روند.پس این حالت شستشو مختص لباس های کثیف و بودار است.

شستشوی مخصوص پتو ، ملحفه و غیره در لباسشویی  (Duvet)

در برنامه های شستشو حالتی برای لباس های خاص تعبیه شده است.این برنامه ها برای لباس هایی با الیاف مصنوعی کاربرد دارند که از جنس ظخیم تری دارند.این ظخامت نیازمند آب زیاد برای شستشو است.چرا که برای شستشوی تمیزی و کامل شستن مواد شوینده نیازمند آب زیاد هستند.پاک شدن کثیفی و مواد شوینده اولویت این حالت شستشو است.چرا که یکسری حساسیت ها را در انتقال به افراد جلوگیری میکند.

شستشوی با حساسیت بالا  در لباسشویی(Sensitive)

این برنامه ی شستشو هم با توجه به استاندارد های جهانی برای تصمین سلامت افراد است.این برنامه بصورت آلرژیک است.یعنی تمام حساسیت ها مربوطه به افراد را در نظر گرفته و حالتی مشخص تعیین شده است.در این شستشو دمای ثابت قرار می گیرد  و تمام عوامل حساسیت و میکروب کاملا از بین می رود.

شستشوی لباس‌های ظریف  در لباسشویی(Delicates)

برخی لباس هایی که دارای بافت ظریف تری دارند و در شستشو های معمولی بیشترین آسیب را میبیند.از این جهت برنامه ای در لباسشویی ها قرار گرفت که مخصوص آن لباس ها هستند.این لباس ها در دمای تنظیم شده و میزان چرخش لباسشویی هماهنگ شده اند که بدون کوچکترین آسیبی به لباس شستشو انجام گیرد.حتی در این حالت بدون چروک شدن لباس شستشو تمام می شود.

شستشوی سریع در ماشین لباسشویی(Quick Wash)

در برخی مواقع نیازمند این هستیم که لباس سریع و با عجله شسته و خشک شوند.در بیشتر ماشین لباسشویی در زمان 15 دقیقه و حتی به 30 دقیقه هم می رسد.در مواردی که لباس ها کثیفی زیادی ندارند میتوان از این حالت استفاده کرد.در حالت بلوز و تی شرت برنامه های ماشین لباسشویی طوری طراحی شده که مانع گشاد شدن و مچاله شدن می شوند.چون در این حالت شستشو سریع و با عجله صورت می گیرد.

شستشوی شبانه در ماشین لباسشویی (Night Wash)

در لباسشویی ها با توجه به اینکه هر جنس و مدل لباس حالت های  شستشوی متفاوتی دارند.یک حلت دیگر هم وجود دارد که در آن لباسشویی کار خود را در شب انجام می دهد.با توجه به اینکه در هنگام شب لوازم برقی آلودگی صوتی کمتی دارند.بهترین زمان برای خلاصی از صدا های زیاد است.

شستشوی لباس های نخی و کتان در ماشین لباسشویی (Cotton)

برنامه ی شستشو لباس های نخی بیشتر در لباس هایی از جنس نخ یا پنبه است.این برنامه ی شستشو با در نظر گرفتن شدت حساسیت این لباس ها در کیفت آن ها نتظیم شده است.میزان دما، مدت چرخش و مدت زمان شستشو بگونه ای طراحی شده که به این جنس لباس ها آسیبی نرسد.

شستشوی پرده در ماشین لباسشویی (Curtains)

یکی دیگر از برنامه های شستشو ماشین لباسشویی حالت شستشوی پرده و اتوکشی است.این برنامه با حفظ جنس و تار و پود آن شستشویی منابی انجام می دهد.پرده ها در خانه بگونه ای است که در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار دارند.به همین جهت بیشتر نیاز به شستشو دارند.البته بعد از شستشو برنامه حالت اتوکشی را فعال می کند و دیگر نیازی به اتو کشیدن نیست.

خشک کن در ماشین لباسشویی

برنامه ی خشک کن در لباسشویی ها بصورتی است که با تنظیم کردن سرعت چرخش و کمک گرفتن از نیروی گریز از مرکز به خشک کردن لباس ها می پردازد.این خشک کن به نوعی طراحی شده که به الیاف پارچه هیچ آسیبی وارد نشود.

نکته ی پایانی

لباسشویی ها با توجه به برند و مدل های پیشرفه ای که دارند برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی مختص به خود را دارد.این برنامه هایی که در این مقاله به بررسی آن ها پرداختیم مهم ترین و پرکاربرد ترین آن هاست.البته ممکن است در مدل های جدید تر و برند های خاص برنامه های متفاوتی هم وجود داشته باشد. که برای مطالعه ی اطلاعات بیشتر باید به دفتر چه ی راهنمای ماشین لابسشویی خود مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما: 02591011297